MILYEN AZ LKG?

Iskola és kisiskolák

Épületünk kialakítása előtt sorra vettük azokat az általunk fontosnak tartott momentumokat, melyek szerintünk valóban gyermekbarát környezetet teremtenek. Iskolánk alapításakor áttekintettük azokat a közoktatásban jelenlévő szokásokat, melyek nélkülözhetetlennek tűnnek, de a valóságban inkább bizonyulnak károsnak, mint hasznosnak. 

Valójában nem a szükségességük miatt léteznek, hanem mert megszoktuk őket:

  • iskolacsengő
  • hetes
  • kabinet rendszerű oktatás
  • intő, beírás
  • személytelen, és szünetben megközelíthetetlen tantermek
  • a diákoktól hermetikusan elzárt tanári szoba
  • kétszemélyes tanulói asztalok.

Mindezt felülvizsgáltuk, átalakítottuk.

A napi gyakorlat igazolta elképzeléseinket, mely a tanulók nyugalmán és eredményeinken látszik -, s ez a hozzánk látogatóknak azonnal feltűnik.

  • Tilos a vándorlás. Minden osztálynak saját terme van, mely évről évre is ugyanaz. Társalgókat építettünk a tantermek mellé. A tanárok szobái közvetlenül a tantermek mellet vannak.(Három-négyfős szobák.) Központi tanári szoba nincs.
  • Minden tanuló a saját (egyszemélyes) asztalánál ül, mely négy éven keresztül az övé. Ez az ő „szobája”. Senki más nem használja. (Csak nagyon kivételes esetben.)Biztos lehet benne, ha a ceruzáját otthagyta, másnap reggel megtalálja.
  • Az óraközi szünet ugyanolyan fontos, mint a tanóra, minden szünet tizenöt perces, minden óra negyvenöt percig tart, így nincs szükség iskolacsengőre.
  • Hetesre sincs szükség, nem kell jelentést adni a tanárnak, nem vagyunk katonák. Kis létszámú osztályok lévén a csoport könnyedén áttekinthető, s a személyes tanár-diák kapcsolatban a diák „hiányzik” a pedagógusnak.
  • Egykori kaszárnyából teremtettünk egy nem kaszárnyatípusú iskolát.
  • Az LKG négy kisebb egységre „kisiskolára” tagolódik a választott orientáció szerint, valamint a negyedikesek különülnek el a „reptető”-ben. Ezzel az a célunk, hogy az azonos érdeklődésű tanulók közül a jók és az idősebbek a többieknek mintát adjanak, s hogy a „kisiskolába”, az osztálynál nagyobb közösségbe is beletartozhasson, de még számontartható lehessen az egyén.

Kicsit furcsára sikerültek a kisiskolák nevei, de hát az elődeink adták, és a hagyomány az hagyomány…

Kagyahagyizsmák

A kagyahagyizsmák egy életforma. Kockás ing, bakancs, távcső, fényképezőgép és hátizsák: szerintünk az élet legfontosabb kellékei.

Bár nem lombikban születtünk, mégis a laborszag, az ami tőlünk terjeng az egész iskolában.

VerrücktertruThahnjägermeistern

Mi vagyunk a németesek. Le ne fordítsd a nevünket! Nem érdemes. 

Freedom

Egyértelműen az angol tagozat vagyunk. Nekünk is meg kell tanulni németül is, meg minden egyebet, mint a többieknek.

Reptető

A negyedik év már az érettségi és a továbbtanulás jegyében zajlik. Lassan kirepülünk.

Oktatásért Alapítvány

Alapítványi iskola vagyunk, fenntartónk az Oktatásért Alapítvány.

A szülők által befizetett alapítványi támogatás lehetővé teszi működésünket, fejlődésünket.