MILYEN AZ LKG?
Iskola és kisiskolák
Épületünk kialakítása előtt sorra vettük azokat az általunk fontosnak tartott momentumokat, melyek szerintünk valóban gyermekbarát környezetet teremtenek. Iskolánk alapításakor áttekintettük azokat a közoktatásban jelenlévő szokásokat, melyek nélkülözhetetlennek tűnnek, de a valóságban inkább bizonyulnak károsnak, mint hasznosnak.
Valójában nem a szükségességük miatt léteznek, hanem mert megszoktuk őket:
- iskolacsengő
- hetes
- kabinet rendszerű oktatás
- intő, beírás
- személytelen, és szünetben megközelíthetetlen tantermek
- a diákoktól hermetikusan elzárt tanári szoba
- kétszemélyes tanulói asztalok.
Mindezt felülvizsgáltuk, átalakítottuk.
A napi gyakorlat igazolta elképzeléseinket, mely a tanulók nyugalmán és eredményeinken látszik -, s ez a hozzánk látogatóknak azonnal feltűnik.
- Tilos a vándorlás. Minden osztálynak saját terme van, mely évről évre is ugyanaz. Társalgókat építettünk a tantermek mellé. A tanárok szobái közvetlenül a tantermek mellet vannak.(Három-négyfős szobák.) Központi tanári szoba nincs.
- Minden tanuló a saját (egyszemélyes) asztalánál ül, mely négy éven keresztül az övé. Ez az ő „szobája”. Senki más nem használja. (Csak nagyon kivételes esetben.)Biztos lehet benne, ha a ceruzáját otthagyta, másnap reggel megtalálja.
- Az óraközi szünet ugyanolyan fontos, mint a tanóra, minden szünet tizenöt perces, minden óra negyvenöt percig tart, így nincs szükség iskolacsengőre.
- Hetesre sincs szükség, nem kell jelentést adni a tanárnak, nem vagyunk katonák. Kis létszámú osztályok lévén a csoport könnyedén áttekinthető, s a személyes tanár-diák kapcsolatban a diák „hiányzik” a pedagógusnak.
- Egykori kaszárnyából teremtettünk egy nem kaszárnyatípusú iskolát.
- Az LKG négy kisebb egységre „kisiskolára” tagolódik a választott orientáció szerint, valamint a negyedikesek különülnek el a „reptető”-ben. Ezzel az a célunk, hogy az azonos érdeklődésű tanulók közül a jók és az idősebbek a többieknek mintát adjanak, s hogy a „kisiskolába”, az osztálynál nagyobb közösségbe is beletartozhasson, de még számontartható lehessen az egyén.
Kicsit furcsára sikerültek a kisiskolák nevei, de hát az elődeink adták, és a hagyomány az hagyomány…
Kagyahagyizsmák
A kagyahagyizsmák egy életforma. Kockás ing, bakancs, távcső, fényképezőgép és hátizsák: szerintünk az élet legfontosabb kellékei.
Bár nem lombikban születtünk, mégis a laborszag, az ami tőlünk terjeng az egész iskolában.
VerrücktertruThahnjägermeistern
Mi vagyunk a németesek. Le ne fordítsd a nevünket! Nem érdemes.
Freedom
Egyértelműen az angol tagozat vagyunk. Nekünk is meg kell tanulni németül is, meg minden egyebet, mint a többieknek.
Reptető
A negyedik év már az érettségi és a továbbtanulás jegyében zajlik. Lassan kirepülünk.
Oktatásért Alapítvány
Alapítványi iskola vagyunk, fenntartónk az Oktatásért Alapítvány.
A szülők által befizetett alapítványi támogatás lehetővé teszi működésünket, fejlődésünket.